Årsberetning for Tromsø Sjakklubb 2019

Under kan du laste ned et PDF av det offisielle dokumentet om Årsberetningen – Sven har laget en utvidet webversjon:

Årsberetning-2019-til-Tromsø-Sjakklubbs-Årsmøte-30.-september-2020

Årsmøte Tromsø Sjakklubb 30. september 2020

Sted: Internett! 18:30

1. Godkjenning av dagsorden
2. Valg av møteleder
3. Valg av referent
4. Fastsettelse av stemmetall og beslutningsdyktighet
5. Valg av to desisorer
6. Godkjenning av innkalling
7. Styrets årsberetning
8. Regnskap med revisjonsberetning
9. Ansvarsfrihet for styret
10. Budsjett og kontingenter for neste
11. Innkomne forslag
12. Valg av styre
13. Valg av revisorer

Årsberetning Tromsø Sjakklubb 2019

Styret har bestått av:
Jan S Berglund (leder)
Ole Jakob Hegelund (kasserer)
Audun Pedersen (WEB-teknisk ansvar)
Sven Wisløff Nilssen (WEB-ansvarlig)
Anniken Vestby (turneringsleder, sjakkfotograf)
Frank Remman (sekretær)
Simon Steinnes (materialforvalter)
Håvard Skagseth (ungdomsansvarlig)
Pål Røyset (elitespiller)
Ole Kristian Valvåg (regnskapsfører)

Revisor: Anders Høifødt

Styret ble gjenvalgt på årsmøtet uten andre forandringer enn at Audun Pedersen går inn i kassererrollen og at Ole Jakob valgte å gå ut for denne gang.

Jan S. Berglund ble gjenvalgt som formann for styret

Klubblivet

Sjakklubben ble hundre og ett år – Audun Pedersen gav ut Jubileumsboka

I forbindelse med klubbens 100-årsjubileum satte Audun Pedersen seg et virkelig hårete mål – han ville beskrive alle årene

I sjakklubbens liv i en jubileumsbok. Boken beskriver klubbens virksomhet, inkludert alle tilgjengelige sportslige resultater og annen data og statistikk. Forfatter Audun Pedersen hadde boken ferdig på slutten av jubileumsåret, og den ble utgitt på sjakklubbens 101-årsdag 12. januar 2019. Et fantastisk verk. Stor takk til Audun som har jobbet i flere år, og viet et ukjent antall timer for å først finne, så lese, og siden beskrive disse hundre årene. Virkelig stor takk!

Audun Pedersen kickstartet året 2019 ved å utgi boka Tromsø SK i 100 som fortsatt er mulig å kjøpe – en jubileumsbok om klubben!
Foto: Ingeborg G. Hallanger

Kurs ved Sven Sven og Simon

I 2019 hadde vi Kafesjakk som fungerte fint og Pål Røyset vant klubbens mesterskap i kafesjakk på Veita.

Sven og Simon holdt nybegynnerkurs i Tromsø SK fra januar 2019. Dette var svært vellykket i det vi fikk mange nye medlemmer via kurs i året 2019. Kurset fortsatte med mange kursholdere høsten 2019 og nordnorske mestre som Gunnar Johnsen, Trond Romsdal og Thomas Robertsen var blant kursholderne og folk så ut til å like variasjonen i tema godt.

Landslagssamlinger, IA Anniken og biblioteksjakk

Til landslagssamlingene for ungdom ble det tatt ut 5 Tromsøspillere: Mads Vestby-Ellingsen, Gunnar Lund, Mathias Lind Schouten, Torbjørn Valvåg og Esvuld Myagmarsuren.

I juli sprang ellers nyheten om at Anniken Vestby var utnevnt til Norges første International dommer i sjakk – hun er nå IA!
IA Anniken Vestby var senere på året dommer under VM i Fischersjakk i Bærum da Magnus tapte mot Wesley So i finalen.

Ellers hadde vi en vellykket runde med Bibliotekssjakk i samarbeid med TSKU og det fungerte utmerket og er noe vi ønsker å følge opp.

Mathias Lind Schouten er en blid gutt som er på landslaget og som blant annet spilte EM i 2019!

Klubblokaler

Fremdeles er vi fornøyde med de flotte klubblokalene i 6. etasje på Veitasentret. De er midt i sentrum, dyre, men fantastisk gode og egnede lokaler for en sjakklubb. Vi stortrives der, og de er til vanlig i bruk fire dager i uka. TSKU på mandager og tirsdager, TSK på onsdager og torsdager. Her ønsker vi å være lenge. Foreløpig kontrakt er ut 2022.

Medlemstall

Sjakklubber generelt har stor utskiftning i medlemsmassen over noen år. Nye kommer, noen gamle drar, og noen av de nye slutter etter kort tid. Slik er det også i Tromsø. Ambisjonene våre er alltid å bli flere klubbmedlemmer.

Ved årsskiftet talte vi opp 85 medlemmer.

Aktivitet

Klubbens medlemmer er svært aktive, og Tromsø Sjakklubbs medlemmer fyller godt opp på resultatlistene når klubbene i nærområdet innbyr til turnering. Også turneringer langt sør i Norge blir besøkt – særlig av de unge, og sågar internasjonale turneringer i utlandet har tromsø-spillere på startstreken.

Topp/breddesatsing

Tromsø Sjakklubb ønsker å være en inkluderende klubb der alle uansett sjakkinteresse og sjakk-kunnskaper skal finne seg til rette.

Det er likevel ikke til å komme fra at sjakk også er en konkurranse, der noen blir bedre enn de andre.

Uansett er det i den store flokken at selve klubbsjela ligger, de som hygger seg på sitt nivå med det fantastiske spillet, de som kommer på klubbkveldene, og de som ofte kommer på 7. plass.

Vi ønsker like mye å spille i Eliteserien som å ha hyggelige klubbkvelder der noen av oss nødvendigvis må fylle ut plassene nedover. 😊

Klubbkvelder på torsdagene

Selve klubbdagen der turneringene spilles, se omtale i den sportslige delen.

Klubbkvelder på onsdagene

Onsdagene, er etter at vi kom over i nye lokaler i 2017, blitt en ekstra klubbkveld som vi har forsøkt å ha forskjellige typer arrangement på. Vi har vekslet mellom å ha forskjellige lynsjakkturneringer, sosiale arrangement med sjakk på forskjellige «stasjoner», og forelesninger om sjakk-tema, åpninger osv.

Sjakk-kurs for «de som kan litt sjakk» viste seg å være en stor suksess våren 2019. Stor takk til «Sjakkfantomet» Sven Wisløff Nilssens utrettelige innsats både vinter og vår med å ha grunnkurs i sjakk.

Sven holder her kurs for de unge i klubben – i 2019 holdt han også nybegynnerkurs for de voksne!

Cafesjakk

Prelaten Cafe har blitt møteplassen for uorganisert sjakk i en trivelig «voksenatmosfære» Møtetidspunktet er blitt første lørdag hver måned klokken 15:00. Noen av kveldene ble også avviklet i klubblokalene.

Facebooksidene våre

SjakkTromsø på Facebook er muligens den mest leste Facebooksiden om sjakk, om ikke så er superflott og et viktig redskap for å bringe nyheter og meldinger til våre medlemmer og andre sjakkinteresserte.

Siden oppdateres ofte med bilder fra turneringer både innenlands og utenlands, samt bilder fra hver klubbkveld. Her er vi suverene. Flotte bilder av sjakkspillere fra hele Norge, selvsagt med et spesielt fokus på alle de gode tromsøspillerne våre. Takk til Sven og Anniken som legger ut saker omtrent hver eneste uke. Siden er også et fint vindu til de som vil ha kontakt med både TSKU og TSK.

Sjakklubbene har også en egen medlemsside på Facebook som egner seg godt til å gi medlemmer beskjed om arrangement i egen regi. SjakkTromsø_medlemmer heter den og har tett opp mot 200 medlemmer.

Biblioteket

Superflott bibliotek med mange interessante og gode bøker. Bibliotekaren oppfordrer klubbens medlemmer til å bruke biblioteket, men å huske på å registrere lån (send en mail til tsk.bibliotekar@gmail.com) samt å holde orden i bøkene. Sett tilbake bøker på samme sted som du tok dem ut.

Tromsø SK dokumenterer sin aktivitet på web bedre enn noen annen sjakklubb

På weben vår har det per dags dato blitt skrevet godt over 1000 artikler på de 4 årene Sven har driftet websidene våre fra 2016-2020. Bare i 2019 ble det ca. 300 artikler på weben vår.

Mye av grunnen til motivasjonen er det flotte arbeidet som nedlegges i klubben med unge talenter som kommer opp og TSKU sin flotte innsats. Dessuten er Anniken Vestby og Uranbaatar Erdenebileg store motivatorer med sine mange, fine og viktige bilder som dokumenterer det som skjer.

Det er ingen tvil om at klubben per 2019 er inne i en av sine beste perioder og at mye går godt. Flotte klubblokaler, mange ildsjeler samt et yrende turneringstilbud og mange dedikerte medlemmer er mye av årsaken til suksessen og ikke minst det gode samarbeidet med ungdomssjakklubben TSKU.
La oss arbeide for at det kan fortsette.

Sjakkpappa Ole Kristian Valvåg, her sammen med sønnen Torbjørn, har laget Clono – et genialt system for å kringkaste sjakk på nett
Foto: Privat |  Ranveig

CLONO

Klubben er dyktig stolt over styrets Ole Kristian Valvåg som har laget dette fantastiske elektroniske hjelpemidlet, der man på en enkel måte kan sende partiene LIVE – samtidig som det for mange gjør selve noteringen av partiene mye enklere! Klubben har vært heldig å kunne være med på utprøving og samtidig kunne bidra til at CLONO blir bedre og bedre. Vi håper nå at klubben kan skaffe seg egne brett og ta i bruk CLONO enda mer fremover.

Sportslig rapport Tromsø Sjakklubb 2019

Tromsø Sjakklubb sine medlemmer har også i år vært aktive i inn og utland, og flere spillere har utmerket seg med strålende resultater i løpet av året.

• Benjamin Arvola Notkevich tok sølv i Nordisk Mesterskap 2019.
  • Mads Vestby-Ellingsen tok sine 2 siste IM-napp på Hell i august og i Rilton Cup i desember/ januar og fikk sin IM-tittel i mars 2020.
  • Gunnar Lund nådde 2300 i rating under Fagernes Chess International i påsken og ble FIDE-mester (FM).
  • Anniken Vestby ble International Arbiter (IA) i sjakk.
  • 8 år gamle Evsuld vant to klasser i Norges Grand Prix 2019-20 for å nevne noe.

Her er en oversikt over høydepunktene i 2020:

• KM-for lag ble spilt i Harstad i månedsskifte januar/februar og vunnet av et rent Machlik-lag fra Tromsø! Endre, Edit, Monika og Mario Machlik er Tromsøs store sjakkfamilie og sammen ble de Kretsmestre for lag 2019! Narvik 1 ble nr. 2 og Sortland ble nr. 3.
  • I mars ble Tromsø Nordnorske mestre i lagsjakk med laget Pål Røyset, Frode Bull Jæger, Håvard Skagseth, Mats Bergvoll og Kirill Fedchuk. Narvik ble nr. 2 og Mosjøen nr. 3. Mesterskapet ble spilt i Tromsø i klubbens lokale.
  • I mars ble Gunnar Lund Bymester i lynsjakk etter å ha vunnet en omkamp med Mads Vestby-Ellingsen om Bymesterskapet i Tromsø.
  • Vår seniorspiller Gunnar Johnsen ble nr. 18 i den sterke åpne stormesterturnering i Tyskland Bad Wörishofen.
  • Torbjørn Valvåg ble Bymester i hurtigsjakk 2019 – en av tidenes aller yngste!
  • Jon Kristian Røyset ble Bymester i sjakk 2019 i vår med suverene 6.5 av 7 mulige! Pål Røyset ble nr.2 og Gunnar Berg Hanssen ble nr. 3.
  • Nyvinningen Vårcupen 2019 ble en stor suksess! Endre Machlik vant Øverste klasse, Ole Jakob Hegelund vant klasse 2, Evsuld vant klasse 3, Sivert Schanche Tørfoss vant klasse 4, Birk Sæther Rostad vant klasse 5 mens Einar Johansen vant Rookieklassen.
  • Evsuld Myagmarsuren vant både klasse 4 og klasse 5 i Norges Grand Prix 2018-19 bare 8 år gammel! I kampen om Superbonusen ble han nr. 2.

Evsuld tok i 2018/19 gull i to ulike Norges Grand Prix-klasser – stor suksess!

Landsturneringens sideturneringer:

• Gunnar Lund ble Juniornorgesmester i lynsjakk 2019! En meget sterk prestasjon som ble lagt merke til og Tromsøs eneste gull under mesterskapet.
  • Torbjørn Valvåg tok 3. plass i klasse Lilleputt etter flott innsats i lyn!
  • Preben Teigen Badar viste at han er en lynhai og hanket inn sølv i klasse 3.
  • Torbjørn Valvåg spilte på lag med de to lovende talenter sørfra under navnet “Snille gutter” i tidshandikapp-turneringen – alle tre var i 13-14 årsalderen
  • og de tok en oppsiktsvekkende sterk 3. plass!

Torbjørn Valvåg kunne ta med seg hjem to individuelle bronsemedaljer fra Landsturneringen
Foto: Ole Kristian Valvåg

Sterke Tromsøprestasjon i Landsturneringen 2019:

• Eliten: Benjamin Arvola Notkevich var med i gullkampen hele veien til siste runde. Der ble Aryan Tari Norgesmester i 2019. Vår egen Benjamin Arvola tapte til Hammer i siste runde, allikevel ble han en sterk nr. 4 og tok 6 av 9 med en ratingprestasjon på pene 2600+ og opp 13 elopoeng. Mads Vestby-Ellingsen tok 50% og hadde en fin eloprestasjon på 2372.
  • Andre Tromsøresultater:
  • Mesterklassen: Monika Machlik ble nr. 18 i Mester og nest beste kvinne i mesterskapet. Monika fikk en 2119-prestasjon.
  • Håvard gjorde en bra prestasjon med 2100+ i eloprestasjon i Mester, +25 fete elopoeng opp og 50% score totalt med en 23.plass som resultat.
  • Kadettklassen: Mathias Lind Schouten gjorde det kjempebra i Kadett og tok en sterk 5. plass etter å ha vært med å kjempe om gullet underveis.
  • Lilleputtklassen: Torbjørn Valvåg kjempet gjennom hele mesterskapet om gullet etter tappert spill – men han måtte til slutt ta til takke med en flott bronse i Lilleputt etter et dramatisk tap i sisterundens parti. Seier ville gitt han Norgesmestertittelen i denne klassen.
  • Miniputtklassen: Sivert kjempet hardt i sin debut i Landsturneringen og tok som Håvard 50% – men i klassen miniputt. Han gikk opp 20 elopoeng og var fornøyd med prestasjonen.
  • Evsuld rocket hardt i Miniputt der han var blant de yngste med sine 8 år! Han ble nr. 11, men resultatet ga han nest beste plassering av spillere født i 2010 eller senere. I tillegg tjente han mest elorating av alle i klassen og av alle Tromsøspillerne under denne Landsturneringen i 2019 – opp 92 elopoeng var pent.

Pojkarna – Evsuld og Sivert gjorde sine saker bra i Landsturneringen og tok hjem massevis av elopoeng!

EM for ungdom 2019

• Totalt var det over 1300 deltakere med i Europamesterskapet for ungdom 2019 og Tromsø var representert med Mathias Lind Schouten som gjorde en god figur i dette sterke mesterskapet der han tok 5 av 9 mulige og endte dermed opp med over 50% score.

Klubbmester i lynsjakk 2019 ble Geir-Magne Lorentsen

• Geir-Magne vant lynsjakkmesterskapet høsten 2019 foran Frode Bull Jæger og Luis Segura Santos.

Bymesterskapet i kafesjakk

• Vi arrangerte et Bymesterskap i kafesjakk i Byparken på Veita i oktober – en turnering som var svært vellykket med 20 deltakere der Pål Røyset gikk helt til topps!

Klubbmesterskapet i hurtigsjakk

Frode Bull Jæger ble klubbmester i hurtigsjakk 2019 foran Pål Røyset og John Joensen.

EM for landslag i Batumi 2019

• Benjamin, Edit og Monika representerte Norge i EM for landslag 2020. Monika og Edit var de eneste på det norske kvinnelaget som fikk 2100+ prestasjoner i EM – og Edit var svært nær en 2200-prestasjon!

Landslagsjentene våre hadde suksess også på fotballbanen i 2019 – dessuten spilte de EM i Batumi og Eliteserien!
Foto: Lars Elvevold

Høstcupen 2019 vunnet av Mats Bergvoll

• Høstcupen 2020 ble en stor suksess og ble vunnet av Mats Bergvoll foran John Joensen og Torbjørn Valvåg. Klasse 1 ble vunnet av John Joensen, Evsuld Myagmarsuren vant klasse 2, Nikolai Wernberg Olsen vant klasse 3 og Birk Sæther Rostad vant klasse 4 og Herman Jakob Haugaa vant klasse 5.

Klubbmesterskapet 2019 ble vunnet av Mats Bergvoll

• Vi kjørte en ny variant høsten 2019 med to Bergergrupper og en Åpen klasse der 2 spillere fra hver klasse spilte med i en finalehelg. Mesterskapet ble vunnet av Mats Bergvoll knepent på kvalitet foran Frode Bull Jæger og Gunnar Berg Hanssen.

Mats Bergvoll hadde en høst med sus i der han vant både Den store finalehelga i klubbmesterskapet og Høstcupen

Eksterne turneringer arrangert av Tromsø Sjakklubb

Maratonlyn i Tromso NGP 16-17. mars 2019 (40 deltakere)

• Gunnar Lund og FM Mads Vestby-Ellingsen var i en klasse for seg og endte begge på 44 poeng, men Gunnar vant på kvalitet. Endre Machlik tok 3.plassen foran Pål Røyset, begge på 34.5 poeng. Det ble spilt 58 runder! Det mest imponerende var kanskje at Kjell Ole Kristensen lenge holdt følge med ungdommen, men måtte gi tapt helt på slutten.

Aprilsjakken i Tromsø NGP 26-28.april 2019 (30 deltakere)

• Gruppe A ble vunnet av Mads Vestby-Ellingsen foran Pål Røyset og Endre Machlik. Gruppe B ble vunnet av Henning Ettrup fra Søråshøgda, mens Paul Volden vant gruppe C.

Tromsøsjakken NGP 30.august- 1.september 2019 (55 deltakere)

• FM Gunnar Lund vant A-gruppa foran FM Mads Vestby-Ellingsen, begge med 4 poeng, og Pål Røyset tok 3.plassen. Nikolai Olsen Wernberg vant gruppe B og Oscar Jakob Nergård fra Senja vant gruppe C.

Gunnar Lund slo til og vant både på Sortland og i Tromsø de store Grand Prix-turneringene der

Turneringer utenbys med Tromsøspillere

Kragerø Resort Chess 20-24.februar 2019

• 5 tromsøspillere stilte på startstreken, GM Benjamin Arvola Notkevich, FM Mads Vestby-Ellingsen, Gunnar Lund, Torbjørn Valvåg og Mathias Lind Schouten. Benjamin ble nr. 3 og både Torbjørn og Mathias kunne notere seg mer enn 50 pluss i rating.

Fagernes Chess International 14-21.april 2019

• Tromsø stilte med 6 spillere på Fagernes i påsken, GM Benjamin Arvola Notkevich, FM Mads Vestby-Ellingsen, Gunnar Lund, Pål Røyset, Edit Machlik og Monika Machlik. Høydepunktet her var Gunnar Lund, som nådde 2300 i rating i løpet av turneringa og fikk FM-tittelen.

Rallarsjakken 29-31.mars 2019

• 10 spillere fra TSK deltok. Jon Kristian Røyset gikk helt til topps i gruppe A, mens Nils-Jakob Schjelderup vant gruppe B. I gruppe C stakk unge Evsuld Myagmarsuren av med seieren med 5 av 5 poeng. Også Nikolai Olsen Wernberg imponerte i b-gruppa med mer enn 50 pluss i rating.

Nordnorsk Mesterskap i Mosjøen 30.mai- 2.juni 2019

• Mosjøen arrangerte sitt første NNM, og det ble et flott mesterskap med 39 deltakere og det ble også arrangert kretsdommerkurs med Hans Olav Lahlum samtidig. Dessverre stilte Tromsø kun med 5 spillere.
  • Torben Sørås fra Narvik imponerte og henviste GM Benjamin Arvola Notkevich og FM Mads Vestby-Ellingsen til 2 og 3.plass. Hjemmehåpet Mathias Hoel fra Mosjøen vant klasse 1, mens klasse 2 ble vunnet av Christoffer Samuelsson fra Mo.

Norway Chess Open 8-9.juni 2019

• GM Benjamin Arvola Notkevich ble nr.2 bak Geir Sune Tallaksen Østmoe.
    Tromsø stilte med 4 spillere, Benjamin, Mads, Gunnar og Evsuld.

Nordic Chess Championship 21-27.juni 2019

• GM Benjamin Arvola Notkevich ble nr.2 bak Frode Urkedal etter å ha slått Jon Ludvig Hammer i siste runde – et historisk resultat! Kun 3 spillere fra Tromsø deltok, Benjamin, Mads og Mathias.

Sølv under nordisk mesterskap 2019 på GM Benjamin Arvola Notkevich som slo GM Hammer i siste runde

Hell Chess International 3-11.august 2019

• Benjamin, Mads og Anniken (oddetallsreserve) spilte her og høydepunktet var at FM Mads Vestby- Ellingsen tok sitt 2 IM-napp.

FDV huset Blåbyen GP 13-15. september 2019

Hele 14 deltakere fra Tromsø i år.

• FM Gunnar Lund stakk av med seieren i A-gruppa og Torbjørn tok en flott 3.plass. Magnor Pettersen vant gruppe B og Vidar Jr vant C-gruppa. Sivert Schanche Tørfoss tok en fin 3.plass i C-gruppa.

Advokatfirmaet Finn Chess International 11-13.oktober 2019

Hele 17 spillere fra Tromsø.

• Pål Røyset ble nr.3 i A-gruppa bak IM Olga Zimina og WGM Sarah Hoolt. Rune Borøy vant B-gruppa og Evsuld tok en fin 3.plass, foran Nikolai Olsen Wernberg på kvalitet. I C-gruppa ble det dobbelt Tromsø, da Sivert Schanche Tørfoss vant foran Preben Badar på kvalitet.

Pål Røyset er klubbens mest aktive medlem gjennom tidene og den med flest mesterskapstitler i beltet

Sunway Sitges Open 2019

• Endre Machlik endte opp med en 2350-prestasjon under Sunway Sitges Open 2019 i Spania i en knallsterk 10 runders turnering.

Rilton Cup i Stockholm 27.desember-5.januar 2020

• Kun FM Mads Vestby-Ellingsen av tromsøspillerne tok turen hit, men han fikk full klaff og tok sitt siste IM-napp.

Eliteserien 2019-20:

Tromsølaget endte på en 8.plass i Eliteserien 2019-2020 og sikret dermed plassen sin.

1. helg

Eliteserielaget vårt fikk en tøff start første helg med Vålerenga, Bergens og Nordstrand og vi åpnet med to tap før vi klarte uavgjort mot Nordstrand på søndagen. Vi hadde kanskje håpet på minst 2 poeng totalt, men det klarte vi ikke. Mot Vålerenga tok vi poeng på alle de 3 øverste bordene mot sterk motstand, men det ble for tøft for de 3 andre spillerne.

Mads Vestby-Ellingsen slo til i Eliteserien og gjorde en fin innsats

2. helg

En kjempestart på helg 2 med seier over OSS. OSS stilte med sitt beste mannskap, kun Jon Ludvig manglet i runden mot Tromsø, men det hjalp så lite 😊 Lørdag ble det til slutt uavgjort mot Alta etter en lang og spennende ettermiddag. Det vippet litt fram og tilbake, så totalt sett var det er greit resultat, selv om vi gjerne skulle slått våre «naboer». På kvelden spiste vi med Altagjengen på Olivia, så da var det kanskje greit at vi delte poengene. Søndag ble det nok en uavgjort, denne gangen mot Asker. Her hadde vi nok forhåpninger om seier, men marginene var ikke nok på vår side.

Likevel var helg 2 en skikkelig opptur, og vi hadde godt håp om å berge plassen.

Benjamin Arvola Notkevich spilte mot legenden Simen Agdestein – et tøff kamp!

3. helg

Siste helg skulle vise seg å bli tøffere enn planlagt. Vi gikk på tap mot SOSS og tap mot SK 1911, men vi fikk hjelp fra OSS, som gikk på 2 strake tap de også. Likevel ønsket vi jo å avgjøre dette selv og vi avsluttet med seier i siste runde mot SK 96.
Totalt sett kan vi vel si oss greit fornøyd med årets eliteserie, selv om vi ønsker å krabbe enda litt lenger oppover tabellen. Målet til neste år må være å unngå nedrykksstrid 😊

Siste spillehelg i Offerspills lokaler i Oslo – Tromsø SK berger plassen i eliteserien og blir nr. 8!